W latach 70. XX w. pogorszył się stan techniczny mostów Armii Czerwonej (dziś Mosty Solidarności), wobec czego ograniczono prędkość taboru tramwajowego do 15 km/h oraz podjęto decyzję o budowie nowych nitek mostów stosownie do potrzeb rozbudowanej ulicy marszałka Focha (wówczas Czerwonej Armii).
|
1) Budowa nitki środkowej i północnej mostów w 1977 r. |
W latach 1977-1982 zbudowano mosty pasma środkowego (tramwajowego) oraz północnego wg projektu inż. Antoniego Malczewskiego z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego w Bydgoszczy. Wykonawcą było Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Oddział w Tczewie. Mają one formę typowej dla lat 70. konstrukcji prefabrykowanej zespolonej stalowo-żelbetowej (stalowe dźwigary współpracującą z płytą żelbetową). W związku z tym różnią się od mostów jezdni południowej. Podpory wybudowano w roku 1978, a gotowe obiekty przekazano do użytkowania w listopadzie 1981 r. Termin zakończenia inwestycji przesuwano z uwagi na opóźnienia dostaw cementu oraz stali przez huty. /wikipedia/
|
2) Widok z nikti południowej |
|
3) Zaplecze budowy |
Wybór odpowiedniego geodety może być nie lada wyzwaniem. W https://geo-szkic.pl/, staramy się uprościć ten proces, oferując szeroki zakres usług geodezyjnych. Nasz zespół składa się z doświadczonych profesjonalistów, którzy korzystają z najnowszych technologii, aby zapewnić najwyższą jakość usług. Bez względu na to, czy potrzebujesz pomiaru terenu, mapy do celów prawnych czy pomiarów budowlanych, jesteśmy do Twojej dyspozycji.
OdpowiedzUsuń