środa, 27 października 2010

Początek ul. Dworcowej w 1977 roku.


Chyba najbardziej znane skrzyżowanie bydgoskich ulic: Gdańskiej, Dworcowej i Pomorskiej. Tworzy przytulny plac z dominującymi trzema budynkami: Hotelem Pod Orłem, byłym Centrum Handlowym "Jedynak" oraz kamienicą mającą dwie baszty. Siedziba Galerii '85. W tle zdjęcia znajduje się ceglany dom wyburzony w 2009 roku. Na jego miejscu budowany jest nowy. Obok, w połowie lat dziewięćdziesiątych było wejście do najnowocześniejszej dyskoteki o nazwie "Histerya". Pierwszy tego typu obiekt kulturalny w Bydgoszczy. Konkurencją  dla niej w tym segmencie było "Bravo" przy Dworcu PKP. Na prawej ścianie ulicy Dworcowej nieistniejące już neony  reklamowe. Zdjęcie wykonano w 1977 roku i pochodzi ze zbioru prywatnego.

4 komentarze:

  1. Jak się maksymalnie powiększy to zdjęcie, to na górze po lewej stronie widać taki neon fajny! Głowa kobiety zdaję się:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Po lewej stronie, trzeba się przyjrzeć, w tym samym miejscu jest salon fryzjerski (reklama pionowa). Po prawej stronie neon "Elegancja", a teraz też chyba jakiś sklep odzieżowy działa w tym miejscu Dworcowej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zdjęcia i bardzo ciekawy blog.Jestem miłośnikiem Bydgoszczy i lubię ją odwiedzać gdy tylko mam okazję.Pierwszy raz byłem w 89 roku a potem już co jakiś czas aż do teraz wpadałem do miasta.Bydgoszcz to wbrew temu co mówią niektórzy bardzo piękne miasto.Miło wspominam tez Bydgoszczan,których dane mi było poznać.Wspaniali ludzie,pozdrawiam i życzę dalszego rozwoju stronki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dyskoteka piętrowa na Dworcowej się nazywała "HYSTERIA" z odwróconym do góry nogami Y w logo, a nie HISTERYA jak w tekście. Poza tym początkowo był to tylko pub bez parkietu z wejściem od frontu, później jak rozbudowano klub to wchodziło się od tyłu po schodach w dół.

    OdpowiedzUsuń