piątek, 20 lutego 2015

Masarnia przy Grunwaldzkiej

Przesyłam zdjęcie z rodzinnego archiwum przedstawiające kamienicę przy ulicy Grunwaldzkiej 34.  Należała do rodziny Mathea prowadzącej w niej przed wojną masarnię i sklep mięsny. Na fotografi widoczni pracownicy i właściciel. Niestety, nie sposób ustalić dokładnej daty wykonania zdjęcia. Mniemam, że są to lata 30. Na rewersie widnieje pieczątka "Fotografia F. Basche, Bydgoszcz-Okole". 

Archiwum Michał Schmidt

Nekrolog Ś.P. Franciszka Mathea
w Gazecie Bydgoskiej 
z 2 września 1931 r.

Grunwaldzka 34 na google street view

6 komentarzy:

  1. A jeszcze jaka tam ciężarówka dostawcza po prawej stoi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Był też tam Zakład Garmażeryjny - Spółdzielni Produkcji Spożywczej a nawet robili wyroby cukiernicze np. murzynki w czekoladzie

    OdpowiedzUsuń
  3. Na przełomie lat 60 i 70-tych na piętrze mieszkał mój kolega Andrzej D. z TME a później Tech.Elektroniczego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój dziadek Franciszek Konrad przejął zakład i sklep po ojcu. Prowadził go do początku lat 50-tych. Po nacjonalizacji pracował tam jako pracownik masarni. W tej kamienicy mieszkał wraz żoną Leokadią i sześcioma córkami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam dobrze tę kamienicę. Po śmierci dziadka, w roku 1970, mieszkała tam do lat 80-tych moja babcia Leokadia. Dziadek i babcia są pochowani na Cmentarzu Parafialnym Parafii pw. św.Wincentego a Paulo przy Alei kard. St.Wyszyńskiego. Moja mama Łucja Mathea przeprowadziła się z Bydgoszczy do Rumi, koło Gdyni.

    OdpowiedzUsuń