W archiwach Stacji Muzeum znaleźliśmy kilka zdjęć z historii dworca kolejowego Bydgoszcz Główna. Fotografie pochodzą z okresu 1970-2001.
Lokomotywa parowa serii Ty2 i lokomotywa spalinowa serii
Parowóz Ty42 i lokomotywa spalinowa SP45-112
Fot. Jerzy Szeliga / 1982
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Wieża ciśnień na stacji Bydgoszcz Główna
Fot. A. Susicki / 1974
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Parowóz Pt-47 na torach w Bydgoszczy
Fot. A. Susicki / 1974
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Nieistniejąca lokomotywownia stan z 27 lipca 2001 r.
Fot. J. Szeliga
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Nastawnia na stacji Bydgoszcz
Fot. J. Szeliga / 1982
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Parowóz TKz-211 kolei piaskowych,
wyremontowany dla Muzeum Kolejnictwa,
na bocznicy w Bydgoszczy 18 października 1985 r.
Parowóz zbudowano w 1938 w zakładach Borsig
w Berlinie, nr fabr. 14714. Fot. J. Szeliga
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Parowóz Pt-47-1 i Tkp5161 opuszczają ZNTK Bydgoszcz
Fot. J. Szeliga / 1985
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Parowóz Os-24 na torach w Bydgoszczy
Fot. J. Szeliga / 1987
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Lokomotywa spalinowa SU45-265 na
terenie lokomotywowni w Bydgoszczy
Fot. Jerzy Szeliga / 1999
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Parowóz Pt-47-49 na torach w Bydgoszczy / 1976
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Schemat linii kolejowych PKP z podaniem odległości taryfowych
Wydany przez Spółdzielnię Wydawniczą "Komunikacja" w Bydgoszczy, brak podanej skali na mapie, rozmiar 53 x 44,5 Mapa posiada skorowidz stacji umieszczonych na planie (również na awersie). Idealnie prezentuje nierównomierny rozwój sieci kolejowej, jaki miał miejsce w zaborach pruskim, austro-węgierskimi i rosyjskim. Mapa oprawiona w ramę
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Dworzec Bydgoszcz Główna
Fot. J. Szeliga
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Fot. Jerzy Szeliga / 1982
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Wieża ciśnień na stacji Bydgoszcz Główna
Fot. A. Susicki / 1974
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Parowóz Pt-47 na torach w Bydgoszczy
Fot. A. Susicki / 1974
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Nieistniejąca lokomotywownia stan z 27 lipca 2001 r.
Fot. J. Szeliga
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Nastawnia na stacji Bydgoszcz
Fot. J. Szeliga / 1982
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Parowóz TKz-211 kolei piaskowych,
wyremontowany dla Muzeum Kolejnictwa,
na bocznicy w Bydgoszczy 18 października 1985 r.
Parowóz zbudowano w 1938 w zakładach Borsig
w Berlinie, nr fabr. 14714. Fot. J. Szeliga
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Parowóz Pt-47-1 i Tkp5161 opuszczają ZNTK Bydgoszcz
Fot. J. Szeliga / 1985
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Parowóz Os-24 na torach w Bydgoszczy
Fot. J. Szeliga / 1987
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Lokomotywa spalinowa SU45-265 na
terenie lokomotywowni w Bydgoszczy
Fot. Jerzy Szeliga / 1999
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Parowóz Pt-47-49 na torach w Bydgoszczy / 1976
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Schemat linii kolejowych PKP z podaniem odległości taryfowych
Wydany przez Spółdzielnię Wydawniczą "Komunikacja" w Bydgoszczy, brak podanej skali na mapie, rozmiar 53 x 44,5 Mapa posiada skorowidz stacji umieszczonych na planie (również na awersie). Idealnie prezentuje nierównomierny rozwój sieci kolejowej, jaki miał miejsce w zaborach pruskim, austro-węgierskimi i rosyjskim. Mapa oprawiona w ramę
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
Dworzec Bydgoszcz Główna
Fot. J. Szeliga
Źródło: Stacja Muzeum - Cyfrowa
_____________
Jeżeli posiadacie Państwo stare zdjęcia lub pamiątki z Bydgoszczą w tle, a
chcecie się nimi podzielić na naszym blogu, to można zrobić to tu :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz